בקייב הסתיים אליפות העיר בשחמט קלאסי בקרב ותיקים. הטורניר, שנערך באווירה האינטימית של מועדון בריגנטינה, הפך לאירוע היסטורי: הוא לא רק זיהה את החזקים ביותר, אלא גם סימן את "אתחול מחדש" של תנועת השחמט הוותיקים בבירה.
במשך מספר שבועות השתולל קרב עז מאחורי הקרשים, שבו ניסיון וחוכמה התנגשו עם אילוצי זמן עזים.

זוכי אליפות
המאבק על המנהיגות נמשך עד הסיבוב האחרון, והמנצח נקבע רק על ידי אינדיקטורים נוספים:
-
מקום ראשון: ולדימיר רומנוב (6 נקודות)
-
מקום שני: גנאדי שיקידה (6 נקודות)
-
מקום 3: יורי קושמק (5,5 נקודות)

הטובים ביותר בקטגוריות גיל:
-
50+: אולכסנדר ריבצ'נקו (5 נקודות)
-
65+: איהור שקוטה (5 נקודות)
-
75+: וולודימיר צ'ובר (4 נקודות)
האירוע הסמלי היה הענקת פרס המשחק הטוב ביותר בטורניר. הוא הוענק למשחק בין יורי קושמק לגנאדי שיקידה. למרות העובדה שהמשחק הסתיים בתיקו, העומק והמיומנות שלו הרשימו את השופטים עד כדי כך ששני היריבים קיבלו פרסים.

דיבור ישיר: "אלה החדשות הראשונות"
אולקסי מאלי, נשיא פדרציית השחמט של קייב:
"אנחנו מתחילים למלא את החסר בשחמט הוותיקים. הטורניר הזה הוא החדשות הראשונות, ובלי היוזמה של אולכסנדר ריבצ'נקו הוא לא היה מתקיים. השנה נקדיש תשומת לב מרבית לוותיקים ונתמוך בהם כלכלית ככל האפשר. בעתיד, אני חושב שהכל יהיה ברמה גבוהה עוד יותר."

אולכסנדר ריבצ'נקו, ראש מטה בריגנטינה ויו"ר ועדת הוותיקים:
"אני חולם לשחק בטורניר הקלאסי הוותיק בקייב כבר 10 שנים. אם אתם רוצים משהו, תארגנו אותו בעצמכם. הטורניר התגלה כתחרותי מאוד, חצי מהמשחקים הסתיימו באילוצי זמן. באופן בלתי צפוי עבורי, קיבלנו תמיכה רצינית מהפדרציה המחודשת של העיר. זה היה מאבק עז באמת, שאני מעריך אותו מעל הכל."

דעת המחבר: חזרה לאחר 40 שנה
הרמן בוגפוב, משתתף בטורניר, מנכ"ל Kyiv1:
"הטורניר הזה הפך למיוחד עבורי. חזרתי לתחרויות פנים אל פנים רק לפני שנה אחרי הפסקה של 40 שנה. לשחק נגד אדונים בינלאומיים ונגד שחמטאים לא היה קל, במיוחד כשהמשחק נמשך יותר משלוש שעות ודורש ריכוז מקסימלי. אבל האווירה במועדון בסירוזשופאניקי הייתה כל כך ידידותית, והקרב היה כל כך כן שהחוויה הזו היא יקרת ערך. המשאלה הגדולה שלי לעתיד היא לקיים אירוע כזה בתוך כותלי מינהל המדינה של העיר קייב. שחמט באוקראינה חייב להתפתח!"

אופקים חדשים לשחמט קייב
הפדרציה ופעילים מתכננים להרחיב את בסיס הטורנירים. כפי שציין איוון זכרצ'וק (FSU), כעת מתבצעות עבודות ליצירת מרחבי שחמט חדשים בבירה, ובפרט על בסיס האוניברסיטה הלאומית טבריה. זה יאפשר למשוך עוד יותר משתתפים - מסטודנטים ועד לוותיקים "65+".
המארגנים מודים לכל המשתתפים על רוח השחמט הבלתי נדלית והכבוד הדדי. שחמט בקייב בשידור חי, והאליפות הזו הפכה להוכחה הטובה ביותר לכך.


