הממשלה עובדת על תוכנית להעלאה הדרגתית של עלות החשמל לאוכלוסייה. הרפורמה עשויה להתחיל כבר בקיץ 2026 ולהימשך מספר שנים.
תחזית עלייה: מה מתוכנן
על פי חישובים ראשוניים, מודל של צמיחה מתוכננת נחשב:
-
לִפְסוֹעַ: +25% בכל שנה.
-
מֶשֶׁך: במשך 4 שנים.
-
מטא: איזון הכלכלה של שוק האנרגיה ומימון שיקום תשתיות שניזוקו במתקפות.
מדוע מתוכננים עדכון מכסים?
-
פער עלות: התעריפים הנוכחיים אינם מכסים את עלויות ייצור ואספקת החשמל.
-
מחסור בכספים: התעשייה זקוקה למשאבים כדי למודרניזציה של רשתות הפועלות במצב קריטי.
-
הפחתת סובסידיות: צמיחה הדרגתית תסייע להפחית את התלות של שוק האנרגיה בהזרקות תקציביות.
הגנה חברתית וסובסידיות
כדי לרכך את המכה בארנקי האזרחים, הממשלה מכינה צעדים נלווים:
-
הרחבת תוכנית הסובסידיות עבור משקי בית בעלי הכנסה נמוכה.
-
תגמולים ממוקדים עבור הקטגוריות הפגיעות ביותר.
-
עדכון קריטריונים קבלת סיוע לדיוק רב יותר של תשלומים.
חשוב: ההחלטה הסופית לגבי תאריך ההתחלה ולוחות הזמנים המדויקים להגדלה טרם התקבלה. חישובים טכניים והתייעצויות עם שותפים בינלאומיים נמצאים כעת בעיצומם.

