העלייה שהוכרזה בעלות התחבורה הציבורית בבירה גרמה לגל של זעם בקרב הציבור. פעיל ידוע ותיק מלחמת רוסיה-אוקראינה, אולג סימורוז, מתח ביקורת חריפה על יוזמת רשויות העיר וכינה אותה "החלטה אנטי-עם".
הוא משוכנע כי אין להעביר את הנטל הכספי בתקופות קשות לכתפי הנוסעים הפשוטים, במיוחד על רקע תקציב מיליארד הדולר של קייב.
תקציב של 100 מיליארד ועלויות אלטרנטיביות
אולה סימורוז הדגיש כי לבירה יש את התקציב השני בגודלו באוקראינה אחרי תקציב המדינה. עם הקצאה נכונה של כספים, העיר מסוגלת לא רק לשמור על התעריפים הנוכחיים, אלא אף להנהיג נסיעות חינם לתקופת המשטר הצבאי. דבר זה, לדברי הפעיל, יסייע בהקלה על פקקי התנועה ברחובות קייב וישפר משמעותית את הלוגיסטיקה.
"עם תקציב של 100 מיליארד גריבנה, אסור לנו להזיז אריחים ולבנות איים מלאכותיים על אובולון, אלא לתמוך באנשים רגילים בתקופות קשות", אמר סימורוז.
הוא הוסיף גם כי ברוב הערים האירופיות, התחבורה הציבורית מתפקדת כ שירות חברתי, ולא פרויקט עסקי למילוי קופת המדינה. במקום זאת, על הרשויות לחפש הכנסות נוספות באמצעות:
-
מוניטיזציה יעילה של פרסום בתחבורה;
-
חכירה שקופה של קרקע משותפת;
-
זכויות מסחריות לעסקים.
ביקורת על מדיניות התחבורה של קליצ'קו
בנפרד, עבר הוותיק על בעיות התשתיות ארוכות השנים של הבירה והאשים את צוותו של ראש העיר המכהן ויטלי קליצ'קו בלובינג לטובת האינטרסים של חברות תעופה פרטיות.
"במהלך 12 שנותיו כראש עיר, קייב לא יישם במלואה אפילו פרויקט תשתית רגיל אחד", הדגיש הפעיל.
לדברי סימורוז, על רקע ירידה ברמת החיים ומלחמה ממושכת, המכס ברמה 8 Hryvnias צריך להישאר ללא שינוי, ותחבורה עירונית זקוקה לרפורמה מערכתית, לא רק להעלאת מחירים.

