NPC Ukrenergo לא תפעיל לוחות זמנים של הפסקות חשמל בכל אזורי אוקראינה ביום שלישי, 21 באפריל. כמו כן, לא יהיו הגבלות קיבולת.
החברה הודיעה על כך בטלגרם.
הם ציינו כי המצב במערכת החשמל מאפשר אי יישום לוחות זמנים, אך קיים צורך בניצול חסכוני של חשמל.
"היישום של אמצעי הגבלת צריכה אינו מתוכנן. אנא הגבילו את השימוש במכשירי חשמל רבי עוצמה בשעות הערב - בין השעות 17:00 ל-22:00", נכתב בהודעה.
המצב במערכת האנרגיה לאחר התקיפות הרוסיות ב-20 באפריל
על פי Ukrenergo, רוסיה המשיכה לבצע תקיפות על תשתיות האנרגיה האוקראיניות. כתוצאה מתקיפות של רחפנים וארטילריה, צרכנים באזורי דנייפרופטרובסק, חרקוב, סומי, צ'רניהיב, מיקולייב וחרסון נותרו ללא חשמל בבוקר ה-20 באפריל. עבודות שיקום חירום החלו בכל מקום שתנאי הביטחון אפשרו זאת.
צריכת החשמל מראה מגמת עלייה. בבוקר ה-20 באפריל, הרמה הייתה גבוהה ב-3,7% מאשר בשעה זו ביום העבודה הקודם. הסיבה לשינויים היא גל הקור ברוב אזורי אוקראינה, כמו גם מזג אוויר מעונן.
נזכיר כי ב-20 באפריל, אוקראינה גם לא הייתה צפויה ליישם צעדים להגבלת צריכת החשמל עבור צרכנים ביתיים ותעשייה.
הנה סיכום קצר של המצב נכון ליום שלישי, 21 באפריל:
מצב מערכת החשמל: ראשי
-
לוחות זמנים של הפסקות חשמל: לא מתוכנן באף אזור באוקראינה.
-
מגבלת הספק: בוטל הן עבור האוכלוסייה והן עבור התעשייה.
-
בקשה מרכזית: אוקראנרגו קורא ל צריכה חסכונית בשעות העומס (בין השעות 17:00-22:00). זה יעזור למנוע עומס יתר על המערכת בזמן התיקונים.
השלכות ההתקפות האחרונות (נכון ל-20 באפריל)
למרות שהמצב הכללי יציב, נזק מקומי מההפגזות נותר באזורים הבאים:
-
אזור דנייפרופטרובסק
-
אזור חרקוב
-
אזורי סומי וצ'רניהיב
-
אזורי מיקולייב וחרסון
באזורים אלה, עובדי אנרגיה פועלים לשיקום רשתות במקומות בהם מצב הביטחון מאפשר זאת.
למה העומס עולה?
מומחי אנרגיה רושמים עלייה בצריכה 3,7%גורמים עיקריים:
-
קַר: אנשים מדליקים תנורי חימום לעתים קרובות יותר.
-
עֲנְנוּת: יעילותן של תחנות כוח סולאריות (SPP) ביתיות ותעשייתיות יורדת, מה שמאלץ את המערכת לכלול יותר ייצור תרמי או הידרואלקטרי.
עֵצָה: כדי לתמוך במערכת החשמל, נסו לא להפעיל את מכונת הכביסה, הדוד והקומקום החשמלי בו זמנית בערב.

